Календарне планування (Універсальний профіль)

11 клас
Інформатика
Академічний профіль
(2016-2017 н.р.)



70 год
І семестр – 32 год 2 год/тиждень
ІІ семестр – 38 год 2 год/тиждень


п/п
Д/з
Дата
Тема
Навчальні досягнення учнів

6. Інформаційні технології в навчанні (8 год)
6.1.Програмні засоби навчання
математики (6 год.)
1


01.09
Правила техніки безпеки і поведінки під час роботи з комп’ютером. Призначення математичних процесорів.
Огляд середовища математичного
процесора. Автоматизація математичних
обчислень.
Учень/учениця
описує:
· призначення й можливості використання програмних засобів
навчання предметів природничо-математичного циклу;
· послідовність дій під час обчислення значень арифметичних виразів,
розв’язування рівнянь з однією змінною, систем рівнять із двома
змінними, побудови графіків функцій однієї змінної та розв’язування
задач на пошук екстремумів у середовищі математичного процесора;
наводить приклади:
· програмних засобів для підтримки вивчення навчальних предметів
природничо-математичного циклу;
уміє:
· використовувати програмні засоби для здобування необхідних
навчальних даних;
· здійснювати в середовищі математичного процесора арифметичні
обчислення та обчислення з використанням вбудованих функцій;
· здійснювати в середовищі математичного процесора арифметичні
обчислення з використанням вбудованих функцій;
· будувати в середовищі математичного процесора графіки функцій
однієї змінної;
· розв’язувати в середовищі математичного процесора рівняння з
однією змінною та системи рівнянь з двома змінними;
·знаходити з використанням засобів математичного процесора
екстремуми функцій однієї змінної;

2


01.09
Практична робота № 1. Використання
програмних засобів при вивченні фізики, хімії та біології.

3


01.09
Побудова графіка функції однієї
змінної.
Практична робота №2.Побудова графіків
функції.

4


02.09
Знаходження наближених значень
розв’язків рівнянь і систем
рівнянь.

5


08.09
Практична робота № 3. Знаходження
наближених значень розв’язків рівнянь і
систем рівнянь.

6


09.09
Розвязування задач на пошук
екстремумів.

6.2.Програмні засоби для підтримки
навчання фізики, хімії та біології (2 год.)

7

15.09
Огляд програмних засобів для підтримки
навчання фізики, хімії та біології. Віртуальні лабораторії, інтерактивні моделі

8


16.09
Підсумковий урок з розділу: «Інформаційні технології в навчанні»
Практична робота № 4.  Автоматизація математичних обчислень.

ТО 1

7. Основи алгоритмізації та програмування (28 год.)
7.1. Базові поняття програмування.
Засоби візуальної розробки програм (9 год.)


9

22.09
Поняття моделі. Типи моделей.
Моделювання як метод дослідження
об’єктів.
Поняття алгоритму, властивості
алгоритмів. Форми подання алгоритмів.
Графічне подання алгоритмів.
Учень
пояснює:
· поняття програми;
· поняття даних, їх роль та способи зберігання;
· поняття програмної логіки та інтерфейсу;
· поняття об’єкта, властивостей і методів об’єкта;
· поняття події й обробника події;
· поняття програмного проекту;
· поняття змінної, імені та значення змінної;
· поняття константи;
· поняття типу даних;
називає:
· призначення основних файлів, з яких складається проект;
описує:
· поняття моделі, об’єкта, предметної галузі;
· типи моделей, їх характеристики;
· властивості алгоритмів;
· призначення середовища розробки програм;
· етапи розв’язування задач з використанням комп’ютера;
· інтерфейс середовища візуального програмування;
· послідовність дій зі створення, збереження, компіляції та виконання
програмного проекту; послідовність дій для створення та редагування коду опрацювання
події; призначення таких елементів керування як напис, поле, поле зі
списком, кнопка, поле для зображення;
· призначення вікон повідомлень та спосіб їх відображення;
· синтаксис оголошення змінної;
· синтаксис і семантику оператора надання значень;
· поняття синтаксичної та логічної помилки;
· способи виявлення та виправлення помилок;
· спосіб перегляду значень змінних під час виконання програми;
наводить приклади:
· мов програмування;
· середовищ розробки програм;
· елементів управління;
· властивостей елементів управліннята їх значень;
· подій для таких елементів управління, як кнопка, поле, поле зі
списком;
· типів даних;
розрізняє:
· коментарі та код у тексті програми;
· файл вихідного коду програми від виконуваного файлу програми;
вміє:
· будувати інформаційну модель задачі;
· відкривати середовище розробки програм;
· створювати новий проект, відкривати, зберігати й закривати проект;
· компілювати й запускати на виконання проект;
· відкривати й закривати вікна й панелі інстр ументів, що є у середовищі
розробки програм;
· додавати до форми елементи управліннянадавати значення властивостям елементів управління за допомогою
коду та візуальних засобів;
· відкривати вікно опрацювання події, пов’язаної з елементом
керування;
· створювати та редагувати код опрацювання події;
· створювати код для виведення текстових повідомлень у вікнах
повідомлень;
· оголошувати змінні;
· надавати змінним значення властивостей елементів управління,
інших змінних та констант;
· надавати властивостям елементів управліннязначення змінних, інших
властивостей та констант;
· здійснювати обмін значеннями між змінними;
· розробляти програми, в яких дані вводяться і виводяться з
використанням елементів управління;
· відображувати на формі зображення, що зберігаються у файлах;
· виконувати програму у покроковому режимі;
· локалізувати помилки за допомогою компілятора;
· встановлювати точки переривання й виконувати програму до цих
точок;
· вилучати точки переривання;
· переглядати значення змінних під час виконання програми та надавати
їм нові значення у вікні налагоджувача;
·записувати арифметичні вирази засобами мови програмування;
· розробляти алгоритми для обчислення значень арифметичні виразів

10

23.09
Поняття мови програмування,
програмного коду, середовища розробки
програм, компілятора.
Етапи розв’язування задач з
використанням комп’ютера.

11

29.09
Поняття програми як автоматизованої
системи. Складові програми: дані, логіка,
інтерфейс. Поняття об’єкта у
програмуванні. Властивості об’єкта.
Елементи інтерфейсу користувача як
об’єкти. Поняття події та обробника події.
Поняття про методи об’єкта.

12

30.09
Принципи роботи у візуальномусередовищі розробки програм. Програмний проект і файли, що входять до його складу.
Відкриття програмного проекту, його
компіляція, збереження, виконання.
Структура й складові елементи програм,
записаних певною мовою програмування.

13

06.10
Редагування коду обробників подій,
пов’язаних з елементами управління.
Створення найпростішого програмного
проекту.
 Практична робота №5. Створення й
виконання програмного проекту.
Використання елементів управління.

14

07.10
Поняття оператора. Різновиди
операторів. Виведення даних.
Використання вікон повідомлень.
Конструювання інтерфейсу
користувача. Надання значень
властивостям елементів управління.
Відтворення на формах зображень.

15

13.10
Поняття змінної. Оголошення
змінної. Типи даних. Оператор надання
значень. Змінювання значень властивостей
елементів управління в ході виконання
проекту. Константи. Введення даних.  Практична робота №6. Введення й
виведення даних, робота зі змінними.

16


Поняття операції та виразу. Основні правила запису, обчислення та використання виразів. Надання значень
виразів змінним. Пріоритет операцій.
Арифметичні операції. Покрокове виконання та аналіз роботи готових програм. Розробка власних
програм на обчислення значень виразів.

17


Використання налагоджувача програм. Різновиди помилок, методи їх пошуку та виправлення. Коментарі у програмному коді.  Практична робота №7. Налагодження
програм.

18


Підсумковий урок з теми: «Базові поняття програмування.  Засоби візуальної розробки програм»

ТО 2

7.2. Основи структурного програмування (19 год.)


19


Основні поняття математичної логіки: логічні константи, логічні змінні, логічні
вирази.
Учень
пояснює:
· форми подання алгоритмів;
поняття підпрограми;
· поняття аргументів підпрограми;
описує:
· поняття логічної константи, логічної змінної та логічного виразу;
· синтаксис та семантику операцій порівняння;
· синтаксис та семантику операторів розгалуження;
· призначення таких елементів управління як прапорець та група
перемикачів;
· семантику алгоритмічної структури повторення;
· синтаксис та семантику операторів циклів з лічильником, з
передумовою та післяумовою;
· синтаксис виклику підпрограми й передавання аргументів за
значенням;
· різницю між локальними і глобальними змінними;
· різницю між формальними і фактичниими параметрами підпрограм;
· синтаксис оголошення і виклику процедур та функцій;
· графічні позначення лінійних алгоритмів, алгоритмічних конструкцій
розгалуження та повторення;
вміє:
· складати та записувати мовою програмування алгоритми, в яких
використовуються структури розгалуження та повторення, зокрема
вкладені одна в одну;
· записувати мовою програмування складені логічні вирази; розв’язувати задачі, де передбачається вибір варіанта обчислень
залежно від істинності складеної умови;
· використовувати в програмах оператори циклу з лічильником,
передумовою та післяумовою;
· вибирати оператор циклу, що є найбільш доцільним для розв’язуванняпевної обчислювальної задачі;
· розв’язувати задачі на обчислення сум, добутків, середніх значень для
наборів чисел, які вводить користувач;
· розв’язувати задачі на обчислення кількості елементів із заданою
властивістю та виконання різноманітних операцій для наборів
однотипних даних, які вводить користувач;
· створювати та викликати процедури та функції, зокрема з
аргументами;
· визначати повторювані обчислення, що потребують створення
підпрограм;
· застосовувати стандартні процедури та функції для перетворення типів,
генерування випадкових чисел та ін.;
· графічно подавати лінійні алгоритми, алгоритми з розгалуженнями та з
циклами.
· використовувати стандартні функції сортування масивів.
шукати елементи впорядкованого массиву за певними критеріями;

20


Логічні операції: кон’юнкція,
диз’юнкція, заперечення.
Логічні формули.
Табличі істинності.

21


Запис логічних виразів мовою
програмування. Операції порівняння.
Алгоритмічна конструкція розгалуження та
її графічне подання. Оператори
розгалуження. Прапорці та групи
перемикачів. Реалізація розгалужень з використанням прапорців та груп
перемикачів.

22


Практична робота №8. Складання програм з розгалуженнями.

23


Поняття підпрограми та її аргументів. Поняття локальних і глобальних змінних. Формальні і фактичні параметри підпрограм. Стандартні підпрограми та
підпрограми користувача. Створення і
виклик підпрограм.

24


Практична робота №9. Використання підпрограм.

25


Алгоритмічна конструкція повторення та її графічне подання.

26


Оператори циклів.
Складання та програмна реалізація
алгоритмів з циклами.

27


Практична робота №10.
Програмування циклічних обчислень.

ТО 3

28


Поняття масиву. Оголошення
одновимірного масиву. Індексація елементів
масиву. Введення даних у масив та відображення його вмісту.

29


Використання багаторядкових текстових полів для введення даних у масив та їх відображення.

30


Пошук даних у масиві.

31


Обчисленняпідсумкових показників для числового
масиву.

32


Обчислення підсумкових
характеристик для елементів, що
задовольняють певним властивостям.

33


Вибирання елементів з масиву за певним критерієм.

34


Сортування масивів. Пошук
елементів у відсортованому масиві.

35


Практична робота №11. Опрацювання одновимірних масивів.

36


Підсумковий урок з теми: «Основи структурного програмування»

37


Семестрове оцінювання

ТО 4



Немає коментарів:

Дописати коментар